6 tips voor het kiezen van het perfecte relatiegeschenk

relatiegeschenk

Ben jij dit jaar verantwoordelijk voor de relatiegeschenken voor alle zakenrelaties? En heb je nog geen idee wat je hen wilt schenken of waar je überhaupt moet beginnen? Dan ben je op de juiste plek belandt! In dit artikel geven we je namelijk 6 tips voor het kiezen van hét perfecte relatiegeschenk voor jouw zakenrelaties. Benieuwd? Lees dan gauw verder!

1. Wees origineel

Niks is zo erg als een cadeau ontvangen waar geen moeite in gestoken is. Pas al helemaal op wanneer je een externe partij hiervoor inhuurt! Geef geen standaard cadeau met een kaartje maar maak er iets origineels van. Laat jouw zakenrelaties zien dat je er moeite in gestoken hebt!

2. Wees creatief

Dit is eigenlijk een beetje een aanvulling op het vorige punt, maar absoluut niet minder belangrijk! Maak er bijvoorbeeld iets humoristisch of unieks van in plaats van dezelfde externe partij inhuren voor een standaard kerstpakket. Hoe meer moeite jij erin steekt, hoe meer waardering de ontvanger uiteindelijk heeft voor jou!

3. Maak het persoonlijk

Ga je dit jaar een kerstpakket aan je zakenrelaties geven? Geen probleem, dit kan natuurlijk hartstikke leuk zijn. Zorg er dan wel voor dat het geen typisch kerstpakket is met een beetje eten en een flesje rode wijn. Stop er daarbij ook geen kaartje bij met een standaard tekst als “Bedankt voor het succesvolle jaar!”, maar maak van het kaartje iets persoonlijk door een persoonlijke tekst of andere boodschap toe te voegen.

4. Kies iets functioneels

Als je niet kiest voor een kerstpakket maar voor een los product of set van losse producten, maak dan niet de fout door onzinnige producten bij elkaar te doen. Kies in plaats daarvan voor een product met een functionele eigenschap. Laat bijvoorbeeld een Dopper bedrukken met logo, deze drinkfles is zowel een functioneel als premium relatiegeschenk!

5. Maak het niet te duur

Misschien wat overbodig, maar sommige ondernemers laten zich toch soms wat meeslepen in de relatiegeschenken. Zo investeren ze veel geld erin maar krijgen ze er weinig voor terug. Maak het daarom dus niet te duur en, als je erg veel klanten hebt, maak een selectie van de belangrijkste of toekomstige belangrijke.

6. Het gaat om het idee

Aan het einde van de dag gaat het erom dat je je klanten iéts gegeven hebt. Er zijn ook zat bedrijven die zakenrelaties en klanten niks geven in verband met de kosten. Geef jij je klanten dus wel iets, ook al is het iets kleins of goedkoops, dan heb je een streepje voor op degenen die dat niet doen!

Geef een reactie