6 gezonde en makkelijk te maken ontbijtjes

6 gezonde ontbijtjes als ontbijt

Van het ontbijt wordt vaak gezegd dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is. Je begint de dag immers pas echt goed als je een goed ontbijt op hebt. Maar wat is nu een goed ontbijt? Is dat gewoon een paar lekkere boterhammen met jam, of komt er meer bij kijken? Het antwoord is ja, er komt meer bij kijken. Een ontbijt met de juiste voedingsstoffen zorgt er namelijk voor dat jij de dag goed begint. Je voelt gedurende de dag minder honger, je hebt meer energie en je gaat er bovendien jonger en gezonder uit zien. Wie wil dat nou niet?! Bovendien ben je op een dag waarmee je begint met een goed ontbijt vele malen productiever. Ook je baas zal er dus blij mee zijn!

Ingrediënten die niet mogen ontbreken in een goed ontbijt:
– Vezels
– Vitamines
– Eiwitten

Wij geven je 6 voorbeelden van goede en gezonde ontbijtjes die ook nog eens gemakkelijk te bereiden zijn. Zo kun jij ook iedere dag goed beginnen.

1. Muesli pannenkoek

Wie houdt er nou niet van pannenkoeken? De pannenkoeken die wij bedoelen zijn nog eens gezond ook, door de muesli die er doorheen zit. Een beetje banaan, speltmeel in combinatie met heerlijke muesli, zorgt ervoor dat jij binnen zeer korte tijd een heerlijk, gezond ontbijt op tafel zet. Ideaal ook om mee te nemen als tussendoortje overdag, en heerijk in combinatie met wat fruit!

A post shared by alissa evelyn (@thealissaevelyn) on

2. Smoothie bowl

Je kent de traditionele smoothie vast wel. Lekker, gezond, maar het vult niet voor de rest van de ochtend. Maak er dan de Smoothie bowl van! Door je smoothie in een kommetje te gieten en aan te vullen met wat vers fruit zoals stukjes kiwi, krijgt het al weer meer body. Combineer dit met wat muesli of granola en mix het met bijvoorbeeld wat spinazie, en je hebt een perfect begin van je dag.

3. Havermoutpap met noten en kaneel

Havermoutpap heeft vaak een wat saai imago, maar daar kun je wat aan doen! Het bevat namelijk essentiële voedingsstoffen die er voor zorgen dat jij de dag goed begint. Combineer het met wat noten en voor de smaak voeg je wat kaneel toe, en je hebt een verrukkelijk ontbijt. Bijkomend voordeel, binnen een paar minuten kun je het bereiden.

A post shared by Dav😄 (@vitanutritio) on

4. hüttenkäse met tomaatjes op toast

Makkelijk te maken, smaakvol en vol met goede voedingsstoffen. Dat is dit gerecht. De hüttenkäse maakt het enorm smeuïg, maar houdt het wel gezond. De tomaatjes zorgen vervolgens voor de finishing touch met die heerlijke frisse smaak. In slechts een paar minuten heb je dit ontbijt klaargemaakt.

5. Quinoa met stukjes fruit

Een mix van een portie voorgekookte Quinoa met een handjevol fruit ziet er niet alleen heerlijk uit, zo smaakt het ook. Daarnaast is het een perfect begin van de dag omdat quinoa veel goede voedingsstoffen bevat voor een goed begin van de dag, en zorgt de fruit voor de smaak in je ontbijt en de vitaminen die je binnen moet krijgen. Onze tip; probeer het eens met stukjes peer, appel of aardbei. Met een handje vol noten of rozijnen maak je het helemaal af.

6. Groente omelet

Een omelet in de ochtend is niet zo apart, dat doen meer mensen. Maar wil je de dag echt goed en gezond beginnen? Maak er dan een groente omelet van. Mix de omelet met stukjes paprika, courgette, champignons of andere heerlijke groenten die je er door heen wil doen. Heerlijke start van de dag!

Geef een reactie