6 effectieve vormen van promotie

tips voor promotie

Nieuwe klanten werven, bestaande klanten vasthouden en je naamsbekendheid vergroten; promotie vervult meer doeleinden dan je in eerste instantie zou denken. Om jouw bedrijf jaarlijks door te laten groeien zullen de bovenstaande drie doeleinden vervult moeten worden. Dit klinkt misschien als een hele opgave, maar er zijn dan ook oneindig veel manieren om je onderneming te promoten. In dit artikel zetten we de 6 meest effectieve vormen van promotie op een rijtje.

Online adverteren

Misschien wel één van de meest gebruikte methoden voor klantenwerving en de naamsbekendheid vergroten; online adverteren. Met name in Google is de populariteit hiervan enorm toegenomen. Dit is natuurlijk ook niet zo gek. Google biedt namelijk zoveel mogelijkheden op het gebied van targeting dat het mogelijk is om jouw doelgroep zeer specifiek te benaderen. Denk bijvoorbeeld aan het targeten op leeftijd, locatie en tijd, maar ook op basis van interesses en online zoekgedrag. De mogelijkheden voor online adverteren zijn eindeloos maar daarbij ook zeer effectief!

Relatiegeschenken met logo

Heb je een webshop en wil je je klanten vasthouden? Denk er dan eens over na om kleinigheidjes bij elke bestelling gratis bij te voegen. Door middel van het bijvoegen van kleine relatiegeschenken met logo laat je zien dat je je klant waardeert. Hierdoor voelt diegene zich speciaal en is die eerder geneigd om terug te komen. Laat bijvoorbeeld iets simpels als een sleutelhanger graveren met logo en geef deze bij elke bestelling mee.

Beurs of evenement

Een andere effectieve manier om nieuwe klanten te werven en je naamsbekendheid te vergroten is door met jouw onderneming op een branche gerelateerde beurs of evenement te gaan staan. De bezoekers van een beurs zijn al geïnteresseerd in jouw dienst/product, anders waren ze niet naar de beurs gegaan. Zorg ervoor dat je opvalt en een helder en duidelijk verhaal hebt om te vertellen en haal die klanten binnen!

Bedrukte bekers

Ben je eigenaar van een cafetaria of ijssalon? Dan zijn bedrukte bekers perfect voor jou! Door middel van bedrukte bekers zorg je ervoor dat als mensen over straat gaan met jouw milkshake of ijsbekers, ze ook met jouw merk lopen. Een erg goed promotiemiddel om de naamsbekendheid van je onderneming te vergroten.

Televisie/radio

Wil je in één keer een heel groot publiek bereiken? Dat kan! Met televisie- of radioreclame kan je op bepaalde tijdstippen met rijke multimedia jouw doelgroep bereiken. Kies bijvoorbeeld voor een televisiespotje van een minuut na etenstijd, of een radioreclame wanneer mensen vrij zijn van werk. Ook hier is het mogelijk om redelijk specifiek te targeten op basis van zenders en locatie.

Flyers

Een manier die de laatste jaren in populariteit wat afgenomen is, maar nog steeds erg effectief! Een ideale manier om jezelf te introduceren in de wijk als nieuwe onderneming. Biedt bijvoorbeeld een kleine korting aan op vertoning van de flyer, of laat ze simpelweg kennismaken met een informatieve flyer. Wederom zijn de mogelijkheden eindeloos!

Geef een reactie